Welkom bij
Careyn Utrecht Stad
01 CAREYN
Careyn in een notendop
02 MISSIE, VISIE EN MEER
Hier laten wij ons op aanspreken!
03 VISIE IN PRAKTIJK
Positieve gezondheid en duurzame zorg
04 ONS DISTRICT
Locaties, diensten en strategie
05 WERKGELUK
Wij zorgen voor elkaar
06 DIGITAAL
Zorg-technologie en digitale vaardigheden
07 JOUW ONTWIKKELING
Geef je talent een boost
08 INVLOED
Denk mee, bepaal mee!
09 AAN DE SLAG
Communicatiemiddelen, ziekmelding, support

Welkom bij
Careyn Utrecht Stad
01 CAREYN
02 MISSIE, VISIE EN MEER
03 VISIE IN PRAKTIJK
04 ONS DISTRICT
05 WERKGELUK
06 DIGITAAL
07 JOUW ONTWIKKELING
08 INVLOED
09 AAN DE SLAG

Careyn
Welkom bij Careyn
Careyn is een actieve maatschappelijke onderneming die zich inzet voor de gezondheid en het welzijn van onze klanten, jong en oud, gezond of kwetsbaar. Als het nodig is staan onze vakbekwame en betrokken medewerkers klaar om hulp en ondersteuning te bieden. Samen met andere zorgverleners, vrijwilligers, mantelzorgers en buurt- en wijkbewoners. Persoonlijk en altijd dichtbij.
In geheel Careyn werken ongeveer 6.000 medewerkers.
Careyn is actief in de provincies
Utrecht en Zuid-Holland.
Het werkgebied is verdeeld in 4 districten:

Careyn is actief in de provincies
Utrecht en Zuid-Holland.
Het werkgebied is verdeeld in 4 districten:

CENTRALE ORGANISATIE
Careyn kent een kleine centrale organisatie met
een Raad van Bestuur en afdelingen voor ondersteuning:
- ICT
- Informatiemanagement
- Servicebureau
- HR
- Communicatie
- Administraties
- Inkoop
- Concern Control
- Facility management
- Vastgoedontwikkeling

GOEDE WERKGEVER
Ken jij de 5 goede redenen om voor Careyn te kiezen?
MEER OVER CAREYN
Op onze website vind je meer algemene informatie over Careyn.
MISSIE, VISIE EN MEER…
Hier laten wij ons op aanspreken!
Onze missie, visie, kernwaarden en kernkwaliteiten zie je bondig geformuleerd in ons ‘klavertje vier’. We hebben hierover ook een klein boekje uitgebracht. Vraag ons ernaar!
Nalezen kan ook altijd op Careyn Plein.


Visie in praktijk
Positieve gezondheid
Careyn werkt steeds meer met het gedachtegoed van Positieve Gezondheid.
Positieve gezondheid laat ons verder kijken dan alleen de fysieke gesteldheid van cliënten (én medewerkers). We zoeken ook oplossingen buiten het medische of zorgtechnische vlak. We gaan het gesprek aan met de cliënten en stellen de volgende vragen centraal:
- Waar zou u blij van worden? Wat is voor u écht belangrijk?
- Wat wilt u veranderen?
- Wat gaat u doen?
- Wie in uw omgeving kunnen daarbij helpen?
Positieve gezondheid werkt ook voor jou: het helpt jou ontdekken wat jouw leven betekenisvol maakt. Careyn wil daarbij ondersteunen met aandacht voor je persoonlijke ontwikkeling, vitaliteit en duurzame inzetbaarheid.

Bekijk ook de video waaarin Yvonne Strijdhorst het thema positieve gezondheid helder uit de doeken doet, ook met voorbeelden uit de zorgpraktijk.
Duurzame Zorg
De zorg zit bij de medewerkers van Careyn in het DNA; zorg voor mensen, maar ook zorg voor het milieu.
Doe je ook mee?
Bekijk onze korte video hieronder.
En lees verder op Careynplein
Je kunt ook onze Factsheet Duurzaamheid downloaden
Careyn wil zorgen voor een leefbare omgeving voor bewoners en cliënten, voor medewerkers en vrijwilligers. Vandaag en in de toekomst.
We doen mee met de ‘Green Deal Duurzame Zorg’. Al negen zorglocaties hebben een zilveren certificaat van de Milieuthermometer Zorg. En we gaan voor álle locaties! Met dat certificaat onderstrepen we ons maatschappelijk verantwoord ondernemen.
Ledenservice

CareynPlus is een leden-organisatie die ouderen wil helpen om zelfstandig te blijven en gezond te leven.
CareynPlus geeft tips en deelt informatie met haar leden, maar ook met ouderen die geen lid zijn.
Met het lidmaatschap van CareynPlus kunnen ouderen gebruikmaken van allerlei extra diensten die helpen om zelfstandig, gezond en fit te blijven. Denk aan een tuinman of klusjesman. Of een opticien of audicien die thuis langskomt. Allemaal geselecteerde partners waarbij leden extra korting krijgen. En er is veel meer. Je ontdekt het op de website van CareynPlus.
Zorgfonds

Soms is er bij onze cliënten of in onze zorg geen geld is voor noodzakelijke voorzieningen of hulpmiddelen. Het Careyn Zorgfonds kan dan helpen met een bescheiden bijdrage.
Recente voorbeelden van ondersteuning betreffen een couplebed, een tovertafel, een Beleef TV en een beleeftuin.
Careyn medewerkers kunnen een aanvraag indienen. Zij weten wanneer hun cliënten iets extra’s nodig hebben.Meer informatie op de website van het Zorgfonds.
Ons district
Locaties en diensten

1. Rosendael

2. Warande

3. Nieuw Tamarinde

4. De Buitenhof

5. De Prinses

6. Nieuw Chartreuse

7. De Geuzenveste

8. Swellengrebel

9. Nieuw Plettenburgh

10. Parkwijk
Digivaardig
Technologie
en digitale
vaardigheden
Digivaardig
Technologie
en digitale
vaardigheden

Technologie in de zorg
Computertechnologie speelt een steeds grotere rol in de zorg. Dankzij slimme technische snufjes kunnen ouderen langer zelfredzaam zijn en thuis blijven wonen. Zorginstellingen kunnen complexere zorg leveren. En jij kunt meer doen in minder tijd. En jouw hulp precies dáár inzetten waar nodig.
Innovaties kunnen ook onze organisatie helpen om uit te kijken naar de toekomst. Technologie kan worden ingezet als een verlengstuk van onze zorgprofessionals en de zelfredzaamheid van de cliënt vergroten.
Jouw digitale vaardigheden
Je hoeft geen computer-freak te zijn om gebruik te maken van de nieuwe technologie. Wel moet je met technologie leren omgaan. Careyn helpt je graag met technologie en digitaal werken.
In REIN, ons online leerportaal vind je allerlei modules die je op weg helpen in diverse computerprogramma’s.

Beeldzorg en Compaan
Bij beeldzorg heeft de cliënt contact met een zorgverlener via het beeldscherm van een speciaal tablet: de Compaan. Beeldzorg kan een belangrijke aanvulling zijn op fysieke zorg. Het kan voor veel zorgvragen worden ingezet, bijvoorbeeld:
- Begeleiden bij, of herinneren aan inname van medicatie.
- Begeleiding bij spuiten van insuline en doorgeven van glucosemetingen.
- Aanleren van handelingen, zoals insuline toedienen of ogen druppelen.
- Ondersteuning bij dagindeling en monitoren van gezondheid en welzijn.

Robot Tessa
Tessa is zorg op afstand die de cliënt activeert om structuur aan te brengen in dagelijkse activiteiten. Bijvoorbeeld om zelfstandig op te staan of om te lunchen, of een herinnering aan medicijninname. Er is ook beperkte interactie mogelijk, zoals na 10 minuten informeren of de medicijnen ook echt zijn ingenomen.

Raizer
Cliënten die vallen vormen een groot probleem in de wijkzorg. De hulp van medewerkers wordt hierbij vaak ingeroepen. De Raizer maakt het werk in de wijk fysiek lichter. De wijkverpleegkundige kan een gevallen cliënt gemakkelijk overeind krijgen.

Werkgeluk en vitaliteit
Wij zorgen voor elkaar

Bij Careyn gaat het niet alleen om de zorg voor cliënten. We denken ook aan jouw welzijn. Daarom zorgen we voor goede begeleiding, binnen je team of door je teammanager.
Werkgeluk en vitaliteit
Wij zorgen voor elkaar

Bij Careyn gaat het niet alleen om de zorg voor cliënten. We denken ook aan jouw welzijn. Daarom zorgen we voor goede begeleiding, binnen je team of door je teammanager.
Aandacht voor elkaar
Begeleiding start al bij de inwerkperiode. In jouw team is daar alle aandacht voor. Die aandacht is er ook mocht je een keer ziek thuis zitten.
En rond kerst verrassen we elkaar met een persoonlijk wenspakketje in ons online ‘Wensenpakhuis’.

Onze visie…. mooie woorden. Maar in de waan van de dag verdwijnt die visie soms naar de achtergrond en wordt er vooral keihard gewerkt. Dat willen wij voorkomen. Zo is er een speciaal programma ontwikkeld rondom de vraag: “Hoe versterken we samen ons functioneren en werkplezier als medewerkers, leidinggevenden, vrijwilligers en mantelzorgers?” Het programma heet ‘Jij op 1’. Je gaat er vast meer over horen!

Onze eigen ontwikkelcoach
Persoonlijke coaching
We hebben aandacht voor jouw werkgeluk, hoe je omgaat met stress en je balans tussen werk en privé. Soms loop je tegen zaken aan, privé of in het werk, waar je alleen niet echt uitkomt, waarin je dreigt vast te lopen. Heel voorstelbaar. We hebben daarom een coaching aanbod, HeyCoach. Je kunt maximaal 3 uur gebruikmaken van een professionele externe coach. Dit betreft online coaching, per mail, chat of telefoon. Gratis en anoniem.
CareynPlein | Heycoach.
Francis De Rijke f.derijke@careyn.nl
Aan je manager kun je vragen om haar hulp bij je eigen persoonlijke ontwikkeling, op het vlak van bijvoorbeeld betere samenwerking, aanpassingsvermogen en flexibiliteit.
Kernboodschap van Francis: “coaching gaat niet over jezelf compleet veranderen, maar om je volumeknop op tijd bijstellen”.

Budgetcoach
Een budgetcoach helpt je om je financiën weer op orde te krijgen bijvoorbeeld bij:
- Echtscheiding of verlies van een partner
- Schulden en loonbeslagen
- De vraag of minder werken haalbaar is
- Enz.
Heb je hier behoefte aan dan kun je je aanmelden via op
CareynPlein | Budgetcoach. De budgetcoach wordt betaald door Careyn, dus kost jou helemaal niets. De gesprekken zijn volledig vertrouwelijk en er gaat geen informatie naar Careyn.
Vertrouwenspersoon
Krijg je in het werk te maken met ongewenst gedrag van cliënt, bewoner, collega of leidinggevende? Dan kun je voor opvang, vragen, advies of begeleiding 24×7 terecht bij de vertrouwenspersoon. Dit is een externe persoon, niet in dienst van Careyn.
Vertrouwelijkheid en anonimiteit zijn gewaarborgd en jij bepaalt zelf of je verdere stappen wil ondernemen.
De vertrouwenspersonen in ons district:
Monique Geerts
06-15525162 – monique.geerts@chello.nl
Daan Limburg
06-51173501 – daan@daanlimburg.nl
Tip: Ons beleid op het gebied van (seksuele) intimidatie, agressie of geweld vind je op KMS.


Vitaliteit en begeleiding bij verzuim
Natuurlijk willen we ook dat je fysiek het werk aan blijft kunnen. Er zijn hulpmiddelen die het werk fysiek minder belastend maken, je krijgt goede til-instructies, enz.
We stimuleren ook activiteiten en trainingen op het gebied van sportief bewegen en gezonde voeding.
Bij beginnende fysieke klachten kun je gebruik maken van ‘Beter aan het Werk’ ons externe aanbod aan fysiotherapie. Zo kunnen we verzuim voorkomen of een medewerker bij verzuim duurzaam laten herstellen.
Mentale ondersteuning is ook mogelijk. Onze externe bedrijfspsycholoog biedt hulp bij lichte mentale klachten, preventief of curatief.
JOUW ONTWIKKELING
Geef je talent een boost

Careyn wil dat jij alle kansen krijgt om je talenten te ontwikkelen. Wij bieden jou een positief leerklimaat. Zo kun jij werken aan jouw vakmanschap en brede ontwikkeling. Met onze Careyn Academie en ons online-leerportaal REIN & Careyn willen wij het leren en ontwikkelen professioneel en eigentijds organiseren.
Een positief leerklimaat
Jij moet kunnen leren op een manier die bij jou past. Een stukje lezen? Of toch liever een filmpje kijken of spel doen? Het kan allemaal! Careyn Academie biedt jou leeractiviteiten waarmee je je talenten kunt verkennen en gebruiken. Zo kun je steeds meer zelf kiezen wát je leert, wanneer en op welke manier.
Vakkennis
Careyn Academie levert jou precies díé scholing die nodig is om een echte vakvrouw of -man te zijn. Jij vraagt je op jouw beurt steeds af: hoe kan ik mijn kennis, vaardigheden en beroepshouding verder verbeteren en ontwikkelen? Want leren stopt nooit.
Een brede ontwikkeling
Je krijgt de kans om je talenten te ontdekken en je zowel persoonlijk als professioneel te ontwikkelen. Ook kun je je voorbereiden op jouw rol als (zorg)professional van de toekomst. Met zo’n brede ontwikkeling ziet jouw loopbaan er heel aantrekkelijk uit. Kijk in het schema hieronder voor alle doorgroeimogelijkheden.

REIN & Careyn – online leerportaal
REIN & Careyn is ons online-leerportaal voor jou en je collega’s. Makkelijk en overal te gebruiken. Met REIN kies je de manier van leren die bij je past. Op een leuke en begrijpelijke manier ga je aan de slag met:
- bijhouden van je vakkennis en vaardigheden;
- betere teamprestaties;
- persoonlijke ontwikkeling.
Voor alle trainingen krijg je een certificaat!
REIN & Careyn bied je een breed aanbod aan online scholingen voor persoonsgerichte zorg, (digitale) vaardigheden, leiderschap en teamontwikkeling. Je vindt er ook de verplichte e-learnings op het gebied van VRH (voorbehouden- en risicovolle handelingen).
Voor alle trainingen krijg je een certificaat!
Invloed
Denk mee,
bepaal mee!
Careyn stelt prijs op jouw kritische opmerkingen en op jouw suggesties voor verbetering.
Laat je invloed gelden binnen onze ondernemingsraad, binnen onze Professionele Advies raad of landelijk binnen de vakgroep V&VN.
Centrale ondernemingsraad
Via de OR kun jij of je collega’s binnen Careyn een woordje meepraten over het beleid. Careyn heeft centraal een ondernemingsraad-ORen voor elk district een onderdeelcommissies-OC.
Als OR- of OC -id krijg je de kans om te leren, te groeien en deel te nemen aan het besluitvormingsproces binnen Careyn.
PAR
(Professionele Advies-Raad)
De PAR adviseert onze Raad van bestuur over allerlei onderwerpen die met de inhoud van het werk te maken hebben. De raad telt ongeveer 7 leden, een mix van disciplines en districten, zowel intramuraal als extramuraal, mensen van zorg- en welzijnsteams en behandelaren.
De PAR houdt korte lijnen met de werkvloer. Dat gaat onder meer in de vorm van Careyn-brede themagroepen en commissies, en met ambassadeurs op de werkvloer. Ook jij kunt daarin meedoen vanuit je eigen expertise.
Vakgroep V&VN
V&VN is met 105.000 leden de grootste beroepsvereniging van Nederland. V&VN is er voor verpleegkundigen, verzorgenden en verpleegkundig specialisten.
V&VN houdt zich bezig met zorginhoudelijke onderwerpen. Denk aan: kwaliteitsverbetering, innovatie, opleiding en deskundigheidsbevordering, wetenschappelijk onderzoek en kennis delen en maatschappelijke en politieke ontwikkelingen die de beroepsgroep raken.
Aan de slag
Kennis, communicatie & support
Kennis, communicatie & support
Ons intranet: CareynPlein
Het laatste nieuws lezen over Careyn? Dat doe je op onze intranetpagina’s. We noemen dat intranet ‘CareynPlein’. Daar vind je ook de belangrijkste mededelingen, bijvoorbeeld vanuit ICT, innovatie of de facilitaire dienst.
Zo blijf je altijd op de hoogte van de laatste ontwikkelingen.
Maar CareynPlein biedt meer:
- Een handig ABC bijvoorbeeld dat snel antwoord geeft op praktische vragen.
- Linkjes naar belangrijke applicaties of websites.
- Informatie over je district of over belangrijke projecten.
- En natuurlijk hebben de medezeggenschapsorganen hun pagina’s op CareynPlein.
Bezoek dus geregeld het CareynPlein. Zo blijf je op de hoogte.
Handig: heb je een laptop? CareynPlein opent automatisch als je die opstart.
Kwaliteitsmanagementsysteem
Ons Kwaliteitsmanagementsysteem (KMS) is een kennisbank met alle documentatie van Careyn: beleidsdocumenten, handleidingen voor MOZ-melding, BHV, HACCP etc. Meer hierover in de video.
Outlook: E-mail en agenda
Bekijk de video voor een introductie, met ook veel tips over handig emailadressen van collega’s zoeken, over het correct instellen van je e-mail handtekening, enz.
Ziek melden
Ziek melden
- BEL voor aanvang van je dienst met je team en met jouw manager.
- MAIL je ziekmelding op de eerste verzuimdag naar verzuimteam@careyn.nl met jouw manager in de cc en geef hierbij de volgende informatie:
- Naam
- Personeelsnummer
- Eerste ziektedag
- Geef aan wanneer er sprake is van:
– ziekte tgv zwangerschap
– een (bedrijfs-)ongeval
– een ander verpleegadres
- Neem in deze mail GEEN INFORMATIE op over de aard/oorzaak van het verzuim.
- BEN JE HERSTELD? Wacht met jezelf beter melden niet tot je eerstvolgende werkdag, maar laat dit je manager en de verzuimadministratie weten op de dag dat je beter bent.
Support
Topdesk
Inlogproblemen, foutmeldingen op je computer, telefoon werkt niet meer? Gebruik dan Topdesk, ons digitale platform voor al je meldingen aan afdeling ICT of de personeel- en salarisadministratie. Meer hierover in de video.
Servicedesk ICT
Voor al je vragen op het gebied van personeel, salaris, cao, ONS, Caress, inkoop en facilitaire zaken. Gebruik Topdesk of bel of mail naar: servicebureau@careyn.nl
Servicebureau
Voor al je vragen rondom ICT, bijvoorbeeld storingen, werkplekbeheer, telefonie, printers etc.
Gebruik Topdesk of bel of mail naar: Servicedesk.ICT@careyn.nl
