BIJ CAREYN GEZAMENLIJKE ONDERSTEUNENDE DIENSTEN  

Welkom bij Careyn

Hier laten wij ons op aanspreken!

Wij werken aan Positieve gezondheid en duurzame zorg

Gezamenlijke Ondersteunende Diensten

Hybride werken

Wij zorgen voor elkaar

Geef je talent een boost

Denk mee en maak het verschil!

Onze communicatie-systemen

© CAREYN 2023

Careyn

Welkom bij Careyn

Careyn is een actieve maatschappelijke onderneming die zich inzet voor de gezondheid en het welzijn van onze klanten, jong en oud, gezond of kwetsbaar. Als het nodig is staan onze vakbekwame en betrokken medewerkers klaar om hulp en ondersteuning te bieden. Samen met andere zorgverleners, vrijwilligers, mantelzorgers en buurt- en wijkbewoners. Persoonlijk en altijd dichtbij.
Careyn heeft wijkzorgteams en intramurale zorglocaties in het gehele werkgebied. Daarnaaast is er een kleine centrale organisatie met Raad van Bestuur en de gezamenlijke ondersteunende diensten.
In geheel Careyn werken ongeveer 6.000 medewerkers.

Careyn is actief in de provincies
Utrecht en Zuid-Holland.

MISSIE, VISIE EN MEER…

Hier laten wij ons op aanspreken!

Onze missie, visie, kernwaarden en kernkwaliteiten zie je bondig geformuleerd in ons ‘klavertje vier’. We hebben hierover ook een klein boekje uitgebracht. Vraag ons ernaar!

Nalezen kan ook altijd op Careyn Plein. 

Visie in praktijk

Positieve gezondheid

Careyn werkt steeds meer met het gedachtegoed van Positieve Gezondheid.

Positieve gezondheid laat ons verder kijken dan alleen de fysieke gesteldheid van cliënten (én medewerkers). We zoeken ook oplossingen buiten het medische of zorgtechnische vlak. We gaan het gesprek aan met de cliënten en stellen de volgende vragen centraal:

  • Waar zou u blij van worden? Wat is voor u écht belangrijk?
  • Wat wilt u veranderen?
  • Wat gaat u doen? 
  • Wie in uw omgeving kunnen daarbij helpen?

Positieve gezondheid werkt ook voor jou: het helpt jou ontdekken wat jouw leven betekenisvol maakt. Careyn wil daarbij ondersteunen met aandacht voor je persoonlijke ontwikkeling, vitaliteit en duurzame inzetbaarheid.

Bekijk ook de video waaarin Yvonne Strijdhorst het thema positieve gezondheid helder uit de doeken doet, ook met voorbeelden uit de zorgpraktijk.

Duurzame Zorg

De zorg zit bij de medewerkers van Careyn in het DNA; zorg voor mensen, maar ook zorg voor het milieu. 
Doe je ook mee?

Bekijk onze korte video hiernaast.

Careyn wil zorgen voor een leefbare omgeving voor bewoners en cliënten, voor medewerkers en vrijwilligers. Vandaag en in de toekomst.
We doen mee met de  ‘Green Deal Duurzame Zorg’. Al negen zorglocaties hebben een zilveren certificaat van de Milieuthermometer Zorg. En we gaan voor álle locaties! Met dat certificaat onderstrepen we ons maatschappelijk verantwoord ondernemen.

Ledenservice

CareynPlus is een leden-organisatie die ouderen wil helpen om zelfstandig te blijven en gezond te leven.

Ondersteuning

Gezamenlijke Ondersteunende Diensten

200

medewerkers

2 directeuren bedrijfsvoering, managers en medewerkers binnen de afdelingen.

2

locaties

  1. Kantoorlocatie Lotus, Rotterdam (merendeel)
  2. Nieuw Tamarinde Utrecht

13

diensten

Scroll of klik voor meer  info over elke dienst

Bedrijfsvoering 

Overige ondersteuning

  1. Bestuurssecretariaat
  2. Zorgcontractering

1. Gezondheid Service

Ingang voor cliënten

Gezondheid Service bestaat uit drie afdelingen

  • de Klantenservice van Careyn
  • de administratie van Careyn Alarmering
  • de administratie van Careyn Plus. 

Careyn Klantenservice

Careyn Klantenservice is de ingang voor cliënten, nieuw en bestaand voor allerhande vragen zowel per telefoon als via email of website. Niet alleen zorgvragen maar ook financiële vragen worden door hen beantwoord. Zij geven informatie over alle dienstverlening die Careyn biedt, waar het kan regelen ze deze ook en ze verzorgen het contact tussen Careyn afdelingen en de cliënt, diens mantelzorger of externe relatie. Ook zijn zij de ‘achterwacht’ voor de wijkteams voor hun telefonische bereikbaarheid. Ze verwerken ongeveer 8000 telefoontjes per maand en ruim 2000 emails.

Careyn Alarmering

Careyn Alarmering verwerkt allerhande aanvragen, mutaties, storingen en afmeldingen van de personenalarmering. Hierin werken ze samen met ‘De Zorgcentrale’ die de installatie van de alarmapparaten organiseert maar ook 24/7 de alarmoproepen aanneemt en inzet van opvolging regelt. Voor de opvolging werkt Careyn Alarmering samen met de wijkteams.

Careyn Plus

Careyn Plus heeft een pakket aan diensten die aanvullend zijn op de zorg. Een cliënt kan via het abonnement gebruikmaken van deze diensten met korting, denk aan een kapper of pedicure aan huis. De administratieve afdeling werkt samen met de productmanagers van Careyn Plus en het team Markt en Communicatie, die de dienstverlening organiseren. De administratie verwerkt aanvragen, opzeggingen en betalingen. 

2. Vastgoed

Zorg voor al onze gebouwen

De afdeling Vastgoed is verantwoordelijk voor onze zorglocaties. Dit zijn verpleeghuizen en kantoren, maar ook revalidatie- en behandelcentra en dagactiviteitencentra. De afdelng zorgt voor beheer en onderhoud van de gebouwen. Bijvoorbeeld het vervangen van daken en gebouwinstallaties. Soms gaat het om een complete renovatie van bestaande gebouwen en nieuwbouw, zeker nu we onze vastgoedportefeuille moeten verduurzamen. Ook werken we aan het realiseren van nieuwe zorglocaties, ter vervanging van bestaande verpleeghuizen.

Het team Vastgoed bestaat uit een manager, projectleiders ontwikkeling, assetmanagers en projectleiders techniek.

Kerntaken 

  • Ontwikkelen van de vastgoedstrategie voor de hele portefeuille;
  • Opstellen langetermijnplanning voor het vastgoed;
  • (Begeleiden van) het uitvoeren van bouw- en onderhoudsprojecten;
  • Aan- en verhuur en verkoop van vastgoed;
  • Administratief beheer van het vastgoed
    (bv. huurcontracten). 

Klaar voor de toekomst

Als medewerkers van de afdeling Vastgoed realiseren we ons dat de zorg voor grote uitdagingen staat. Nederland heeft te maken met dubbele vergrijzing en de arbeidsmarkt is krap. Careyn zoekt naar vernieuwende, toekomstgerichte oplossingen om ouderen van dienst te kunnen blijven, en daar ondersteunen wij vanuit vastgoed onze collega’s in de zorg bij. We willen onze panden klaar maken voor de toekomst en zorgen voor een gezonde en toekomstbestendige bedrijfsvoering. 

Samenwerking is daarbij essentieel. Dat doet Careyn bijvoorbeeld door verbinding te maken met de lokale gemeenschap via communities. Dit is nodig omdat mensen steeds langer thuis zullen blijven wonen. Om de verbinding met de lokale gemeenschap mogelijk te maken, helpen wij van de afdeling Vastgoed bij het ontwikkelen van ontmoetingsplekken op de begane grond van onze zorglocaties.

Samen met collega’s

We willen met het vastgoed een omgeving creëren die onze collega’s van de zorg werkplezier geeft, trots maakt en inspireert. Het gebouw moet een bijdrage leveren aan samenwerken en ontmoeten. Aan de verbinding met onze bewoners en de omgeving. Maar ook aan de vitaliteit en de trots van de medewerkers zelf. We betrekken onze collega’s daarom actief bij de ontwikkeling van ons vastgoed. Zo hebben collega’s bijvoorbeeld inspraak bij het opstellen van Programma’s van Eisen (PvE’s). En creëren we bij renovatie- en nieuwbouwprojecten werkgroepen waarin collega’s vanuit hun eigen expertise input leveren. 

3. Inkoop

Inkoop van producten, diensten, personeelsinhuur en onderaannemers

Onze afdeling telt 5 medewerkers die wisselend op Lotus en Tamarinde werkzaam zijn. Via het servicebureau zijn we bereikbaar voor al je vragen op ons aandachtsgebied.

De taken van afdeling inkoop zijn inkopen, contractmanagement en de organisatie van het bestelproces.

Inkoop

Dit betreft het adviseren en begeleiden bij het inkopen van producten, diensten, inhuren van personeel en het inzetten van onderaannemers. Hierbij gaat het om offertes opvragen en beoordelen, het selecteren van een leverancier en het vastleggen van de afspraken.

Contractmanagement

Alle contracten met leveranciers registreren we in Proactis, zodat we op één plek alle contracten inzichtelijk hebben en kunnen opvolgen. Dit is de basis voor het kunnen beheren en managen van deze contracten, waarbij de contracten actueel gehouden worden en gevolgd wordt of de afspraken uit de contracten ook nagekomen worden, zowel door Careyn als door de Leverancier.

Organisatie bestelproces

In Proactis organiseren we ook het bestelproces door het ter beschikking stellen van assortimenten. De bestellers van Careyn kunnen zelf hun benodigde artikelen regelen bij de vaste leveranciers van Careyn.

4. PSA

Tijdig en correct uitbetalen van salaris

Personeels- & Salarisadministratie (PSA) zorgt voor het tijdig en correct uitbetalen van de salarissen aan onze medewerkers. Daarvoor verzamelen, verwerken, controleren en archiveren zij relevante informatie in een geautomatiseerd salarisverwerkingssysteem (Visma).
PSA bestaat in totaal uit 14 medewerkers, aangestuurd door de manager PSA.
Het werk is niet beperkt tot het bijhouden van cijfers. PSA fungeert in nauwe samenwerking met het servicebureau ook als aanspreekpunt voor werknemers die vragen hebben over het salaris.

14

medewerkers

2 medewerkers Administrateur 1 

Zij zorgen voor een “Up to date” personeelsdossier van onze medewerkers, ook beheren zij de aanvragen van VOG’s en BIG registraties. En verder zijn zij verantwoordelijk voor het uploaden van bepaalde getekende brieven en overeenkomsten.

5 medewerkers Administrateur 2

Zij zorgen voor de invoer van nieuwe medewerkers, het maken van arbeidsovereenkomsten en wijzigingsbrieven. Ook maken zij o.a. werkgeversverklaringen en de berekeningen voor Ouderschapsverlof en andere verlofsoorten waar je als medewerker gebruik van kunt maken, als je besluit gebruik te gaan maken van een MKS regeling, zorgt de administrateur 2 voor een juiste berekening. Ook zorgt de administrateur 2 voor een juiste afhandeling van loonbeslagen.

5 medewerkers Administrateur 3 

Zij controleren o.a. mutaties die door de managementassistentes en administrateurs 2 PSA in Visma zijn verwerkt. Maken en analyseren maandelijkse rapportages en zetten de betaalbestanden klaar voor de salarisverwerking door de Financiële administratie. 

1 medewerker Administrateur 4 
1 medewerker Expert

Zij zorgen voor de inrichting van ons geautomatiseerde verwerkingssysteem ( Visma), voeren de complexere berekeningen uit en adviseren de administrateurs 2 en 3 bij hun werkzaamheden. De Expert neemt deel in diverse projectgroepen binnen de organisatie.
Ook onderhouden zij de contacten met o.a. de leverancier van het geautomatiseerde verwerkingssysteem en externe partijen als UWV, belastingdienst e.d.

5. Markt en communicatie

Een goede reputatie
bij al onze doelgroepen

Het team Markt en Communicatie werkt –  binnen de missie en visie van Careyn – aan een goede reputatie bij al onze doelgroepen. We spelen een essentiële rol in de werkinhoudelijke ontwikkeling en leveren op dat terrein onze bijdrage aan de veranderingen in het zorgveld.
Ons domein is het overbrengen van de boodschap via tekst, beeld, infographic, web, socials.

We adviseren, ondersteunen, publiceren, bewaken de huisstijl, ontwikkelen wervingscampagnes, storytelling, nieuwe websites en ondersteunen interne projecten met onze vakkennis. Bijzonder is onze verantwoordelijkheid voor de rol van Careyn binnen ledenorganisatie CareynPlus. 
Wij zoeken altijd naar verbinding met andere interne diensten, districten, stakeholders en samenleving.

Belangrijkste services

  • Co-creatie en partnerschap.
  • Nieuwe of verbeterde diensten en projecten ontwikkelen en invoeren.
  • Proactief bewaken en versterken van bestaande labels en domeinen.
  • Samen en op maat, tekst en beeld producties.
  • Advies en begeleiding.
  • Online en offline media: publicaties, advertising, socials en campagnes.
  • Zelf doen met ondersteuning
  • Simpel, snel en standaard.
  • Gebruik van tools.

6. Duozorg Flexpert

Hét flexbedrijf van Careyn!

Vanuit 2 vestigingen (Spijkenisse en Utrecht) verzorgt DuoZorg de inzet van flexmedewerkers die nodig zijn voor de voortgang van de zorg in de 4 districten van Careyn. Dit gebeurt met eigen uitzendkrachten en ZZP’ers. Ook is DuoZorg makelaar voor de meer dan 20 externe uitzend- en ZZP-bemiddelingsbureaus waar de afdeling Inkoop een raamovereenkomst mee heeft afgesloten. 

Flexmedewerkers verzorgen momenteel 15% van de totale aantal zorguren binnen Careyn.

Er werken iedere dag honderden flexmedewerkers bij Careyn. DuoZorg houdt het overzicht op de planning daarvan. Via het planningssysteem van DuoZorg wordt bijvoorbeeld de toegang geregeld tot de elektronische zorgdossiers van onze cliënten. 

Duozorg FLEXpert is een BV binnen Careyn met een eigen loonsysteem en eigen kwaliteitssysteem. We zijn lid van de ABU (algemene bond uitzendbureaus) en ISO gecertificeerd. 

Kijk ook ’s op de website van DuoZorg. 

8. HR

Werving, ontwikkeling en
begeleiding van medewerkers

 

10. Service Bureau

Practische ondersteuning van alle Careyn collega’s

Gedragsregels

GEDRAGSREGELS BINNEN DE GEZAMENLIJKE ONDERSTEUNENDE DIENSTEN

Hybride werken

Samen leren

Onze collegialiteit is te herkennen doordat we elkaar respecteren en tolerant zijn naar elkaar. We willen graag van elkaar leren en samen werken, met onze directe collega’s en ook met collega’s van andere afdelingen. Er is zowel ruimte om als team bij elkaar te komen als ruimte voor individuele ontmoetingen. We zoeken elkaar op en door samen te werken zijn we een inspiratiebron voor elkaar. Vitaliteit staat hoog in het vaandel, we lunchen daarom niet op de werkplek, maar nemen bewust pauze in de daarvoor bestemde lunchruimte of maken een wandeling in de omgeving. 

Open ontmoeten

We zijn open naar elkaar en weten elkaar te vinden. We respecteren de afspraken de we gemaakt hebben over het werken in Lotus. We spreken elkaar aan op gedrag ten gunste van een positieve werkomgeving die prettig is voor ons allemaal. We willen elkaar onbevangen ontmoeten en hebben hierbij een open blik en zijn nieuwsgierig naar elkaar. Doordat we elkaar willen leren kennen is de sfeer en cultuur in ons kantoor laagdrempelig. We zijn gastvrij naar elkaar als collega’s en ook naar onze gasten die gebruikmaken van onze locatie. Elkaar gedag zeggen en ruimte maken voor elkaar is hierbij vanzelfsprekend.

Professioneel (samen)werken

We zijn allemaal professionals en nemen onze verantwoordelijkheid, zowel in werk als in houding en gedrag. We zijn bereikbaar voor elkaar en helpen elkaar verder. Dat geldt niet alleen voor de ondersteunende afdelingen onderling maar ook richting onze collega’s in de zorg. Als dingen niet lopen zoals we zouden willen maken we dit bespreekbaar en zoeken we samen naar een oplossing. Zo werken we actief aan een werkomgeving die prettig is en blijft, voor ons allemaal. We praten met elkaar en niet over elkaar. 

We streven continu naar verbetering van de kwaliteit van onze dienstverlening en hebben klantvriendelijkheid hoog in ons vaandel staan.

Werkgeluk en vitaliteit

Wij zorgen voor elkaar

Bij Careyn gaat het niet alleen om de zorg voor cliënten. We denken ook aan jouw welzijn. Daarom zorgen we voor goede begeleiding, binnen je team of door je teammanager. 

Werkgeluk en vitaliteit

Wij zorgen voor elkaar

Bij Careyn gaat het niet alleen om de zorg voor cliënten. We denken ook aan jouw welzijn. Daarom zorgen we voor goede begeleiding, binnen je team of door je teammanager. 

Aandacht voor elkaar

Begeleiding start al bij de inwerkperiode. In jouw team is daar alle aandacht voor. Die aandacht is er ook mocht je een keer ziek thuis zitten. 
En rond kerst verrassen we elkaar met een persoonlijk wenspakketje in ons online ‘Wensenpakhuis’.

“Hoe versterken we samen ons functioneren en werkplezier als medewerkers, leidinggevenden, vrijwilligers en mantelzorgers?” Hierover heeft Careyn een speciaal programma ontwikkeld, het heet ‘Jij op 1’. Je gaat er vast meer over horen!  

Persoonlijke coaching

We hebben aandacht voor jouw werkgeluk, hoe je omgaat met stress en je balans tussen werk en privé. Soms loop je tegen zaken aan, privé of in het werk, waar je alleen niet echt uitkomt, waarin je dreigt vast te lopen. Heel voorstelbaar. We hebben daarom een coaching aanbod, HeyCoach. Je kunt maximaal 3 uur gebruikmaken van een professionele externe coach. Dit betreft online coaching, per mail, chat of telefoon. Gratis en anoniem.
Bekijk onze korte introductievideo.

Budgetcoach

Een budgetcoach helpt je om je financiën weer op orde te krijgen bijvoorbeeld bij:

  • Echtscheiding of verlies van een partner
  • Schulden en loonbeslagen
  • De vraag of minder werken haalbaar is
  • Enz.
Vertrouwenspersoon

Krijg je in het werk te maken met ongewenst gedrag van cliënt, bewoner, collega of leidinggevende? Dan kun je voor opvang, vragen, advies of begeleiding 24×7 terecht bij de vertrouwenspersoon. Dit is een externe persoon, niet in dienst van Careyn.
Vertrouwelijkheid en anonimiteit zijn gewaarborgd en jij bepaalt zelf of je verdere stappen wil ondernemen.  

De vertrouwenspersoon is: Monique Geerts.

Tip: Ons beleid op het gebied van (seksuele) intimidatie, agressie of geweld vind je op KMS.

Vitaliteit en begeleiding bij verzuim

Natuurlijk willen we ook dat je fysiek het werk aan blijft kunnen. Er zijn hulpmiddelen die het werk fysiek minder belastend maken, je krijgt goede til-instructies, enz.
We stimuleren ook activiteiten en trainingen op het gebied van sportief bewegen en gezonde voeding.
Bij beginnende fysieke klachten kun je gebruik maken van ‘Beter aan het Werk’ ons externe aanbod  aan fysiotherapie. Zo kunnen we verzuim voorkomen of een medewerker bij verzuim duurzaam laten herstellen.
Mentale ondersteuning is ook mogelijk. Onze externe  bedrijfspsycholoog biedt hulp bij lichte mentale klachten, preventief of curatief. 

Invloed

Denk mee,
bepaal mee! 

Careyn stelt prijs op jouw kritische opmerkingen en op jouw suggesties voor verbetering.

Laat je invloed gelden binnen onze ondernemingsraad of onderdeelscommissie.

OR en OC

Via de OR kun jij of je collega’s binnen Careyn een woordje meepraten over het beleid. Careyn heeft centraal een ondernemingsraad-OR en voor elk district een onderdeelcommissies-OC.

Als OR- of OC -id krijg je de kans om te leren, te groeien en deel te nemen aan het besluitvormingsproces binnen Careyn.

Aan de slag

Onze communicatie-systemen 

Onze communicatie-systemen 

Careyn netwerk-omgeving

Ons netwerk geeft je toegang tot programma’s die je nodig hebt in je werk. Bekijk de video voor slimme tips over inloggen op het werk of vanuit huis.

Ons intranet: Careyn Plein

Vooral handig voor alle actuele berichten en om snel het persoonlijk profiel van collega’s op te zoeken. Meer hierover in de video.

Kwaliteitsmanagementsysteem

Ons Kwaliteitsmanagementsysteem (KMS) is een kennisbank met alle documentatie van Careyn:  beleidsdocumenten, handleidingen voor MOZ-melding, BHV, HACCP etc. Meer hierover in de video.

Visma Talent & Salaris

Dit is je eigen digitaal dossier met salaris, loonstroken, declaraties, VOG, contract, diploma’s, leerportaal etc. Bekijk het even in de video.

Outlook: E-mail en agenda

Bekijk de video voor een introductie, met ook veel tips over handig emailadressen van collega’s zoeken, over het correct instellen van je e-mail handtekening, enz.

Topdesk

Inlogproblemen, foutmeldingen op je computer, telefoon werkt niet meer? Gebruik dan Topdesk, ons digitale platform voor al je meldingen aan afdeling ICT of de  personeel- en salarisadministratie. Meer hierover in de video.