

01 Kerstgroet
Van bestuurder Chantal Beks
02 Feestdagen
Kerstwensen van onze teams
03 Duurzaam & betrokken
Careyn materialen naar Suriname
04 Careyn publicatie
Boekuitgave Margreet Meijer
05 Hospice Utrecht
Leven toevoegen aan de dagen
05 Efficiënte zorg in 2025
Minder zorgplanbesprekingen
08 Kort nieuws
Waakmand, prijswinnend verslag en meer


01 Kerstgroet
Van bestuurder Chantal Beks
02 Feestdagen
Kerstwensen van onze teams
03 Duurzaam & betrokken
Careyn materialen naar Suriname
04 Careyn publicatie
Boekuitgave Margreet Meijer
05 Hospice Utrecht
Leven toevoegen aan de dagen
05 Efficiënte zorg in 2025
Minder zorgplanbesprekingen
08 Kort nieuws
Waakmand, prijswinnend verslag en meer
Kerstgroet
Kerstboodschap
Aan alle collega’s en vrijwilligers van Careyn,
“Als je vanuit de maan naar de aarde kijkt,
dan zijn alle mensen even groot”.
Ad Beks 1947-2024
Oftewel: niemand hoeft en mag zich meer voelen dan een ander. We zijn namelijk allemaal even ‘groot’. Het was de gevleugelde uitspraak van mijn vader. Hij werkte jarenlang keihard als huisschilder. Ook in de regen en in de kou. Hij ontmoette vaak rangenverschillen, mensen die op zijn werk neerkeken. Hij leerde ons om trots te zijn en om elkaar en de ander als even groot te zien.
Afgelopen april, een maand voordat ik bij Careyn begon, overleed mijn vader. Plotseling was mijn allerbeste vriend er niet meer. Hij mocht 75 jaar worden. In de twee weken dat hij ziek was, kon ik veel bij hem zijn. Daar ben ik heel erg dankbaar voor. Ik zag hoe hij verzorgd en verpleegd werd. Eerst in het ziekenhuis en later thuis met ondersteuning van een palliatief wijkteam. Hoe waardig en liefdevol hij uiteindelijk mocht sterven.
Dat dat kon, kwam door lieve en betrokken mensen die het werk deden wat velen van jullie ook dagelijks doen. Dat dat kon, kwam niet doordat de zorg perfect volgens de protocollen en richtlijnen werd uitgevoerd, maar vooral omdat er warmte was en respect voor wie hij was.
Mensen, jullie doen waardevol werk. Blijf dat zien en blijf dat vooral ook van elkaar zien!
Het verlies van een dierbare relativeert enorm en in de periode na zijn dood nam ik me een aantal dingen voor: niet meer zo hard werken, meer tijd en aandacht voor mijn kinderen en net als mijn vader, het glas altijd halfvol te zien.
Afgelopen mei begon ik bij Careyn. En wat ik zag, was een sterke veerkrachtige organisatie, met moedige mensen, die ondanks de roerige geschiedenis, doen wat ze moeten doen: liefdevol zorgen voor kwetsbare mensen. Ook binnen Careyn wordt op enorm veel plekken het goede gedaan. Op heel veel plekken zijn we van betekenis!
Natuurlijk zijn er zaken die we kunnen en moeten verbeteren, kunnen we meer doen om het werk van velen van jullie makkelijker te maken en zijn de uitdagingen voor de toekomst groot. Natuurlijk zijn we vaak te veel gevangen in onze onmogelijke systemen en zien we soms wel dat we het anders willen, maar weten we zelf niet altijd hoe dat te doen. En ja, het duurt in jullie ogen ook vaak te lang. Allemaal waarheden en juiste conclusies die ik hier niet met mooie woorden weg kan toveren.
Maar de wil is, het geloof is er en ook de kennis en kunde is er. Het is de kunst om met elkaar het glas halfvol te blijven zien. Niet te benadrukken wat er allemaal niet is of niet kan, maar vooruit te stappen met de vraag: en wat kan er allemaal wel? En hoe kan ik daaraan bijdragen? Ook al lijkt het klein, in de beleving van de kwetsbare mens kan het iets heel wezenlijks zijn.
Lieve medewerkers, vrijwilligers, koester het halfvolle glas. Heb je naasten lief, zie dat je prachtig werk verricht en kijk met compassie naar de wereld om je heen.
Fijne feestdagen en een hoopvol 2025
Chantal Beks, Raad van Bestuur
Kerstboodschap
Aan alle collega’s en vrijwilligers van Careyn,
“Als je vanuit de maan naar de aarde kijkt,
dan zijn alle mensen even groot”.
Ad Beks 1947-2024
Oftewel: niemand hoeft en mag zich meer voelen dan een ander. We zijn namelijk allemaal even ‘groot’. Het was de gevleugelde uitspraak van mijn vader. Hij werkte jarenlang keihard als huisschilder. Ook in de regen en in de kou. Hij ontmoette vaak rangenverschillen, mensen die op zijn werk neerkeken. Hij leerde ons om trots te zijn en om elkaar en de ander als even groot te zien.
Afgelopen april, een maand voordat ik bij Careyn begon, overleed mijn vader. Plotseling was mijn allerbeste vriend er niet meer. Hij mocht 75 jaar worden. In de twee weken dat hij ziek was, kon ik veel bij hem zijn. Daar ben ik heel erg dankbaar voor. Ik zag hoe hij verzorgd en verpleegd werd. Eerst in het ziekenhuis en later thuis met ondersteuning van een palliatief wijkteam. Hoe waardig en liefdevol hij uiteindelijk mocht sterven.
Dat dat kon, kwam door lieve en betrokken mensen die het werk deden wat velen van jullie ook dagelijks doen. Dat dat kon, kwam niet doordat de zorg perfect volgens de protocollen en richtlijnen werd uitgevoerd, maar vooral omdat er warmte was en respect voor wie hij was.
Mensen, jullie doen waardevol werk. Blijf dat zien en blijf dat vooral ook van elkaar zien!
Het verlies van een dierbare relativeert enorm en in de periode na zijn dood nam ik me een aantal dingen voor: niet meer zo hard werken, meer tijd en aandacht voor mijn kinderen en net als mijn vader, het glas altijd halfvol te zien.
Afgelopen mei begon ik bij Careyn. En wat ik zag, was een sterke veerkrachtige organisatie, met moedige mensen, die ondanks de roerige geschiedenis, doen wat ze moeten doen: liefdevol zorgen voor kwetsbare mensen. Ook binnen Careyn wordt op enorm veel plekken het goede gedaan. Op heel veel plekken zijn we van betekenis!
Natuurlijk zijn er zaken die we kunnen en moeten verbeteren, kunnen we meer doen om het werk van velen van jullie makkelijker te maken en zijn de uitdagingen voor de toekomst groot. Natuurlijk zijn we vaak te veel gevangen in onze onmogelijke systemen en zien we soms wel dat we het anders willen, maar weten we zelf niet altijd hoe dat te doen. En ja, het duurt in jullie ogen ook vaak te lang. Allemaal waarheden en juiste conclusies die ik hier niet met mooie woorden weg kan toveren.
Maar de wil is, het geloof is er en ook de kennis en kunde is er. Het is de kunst om met elkaar het glas halfvol te blijven zien. Niet te benadrukken wat er allemaal niet is of niet kan, maar vooruit te stappen met de vraag: en wat kan er allemaal wel? En hoe kan ik daaraan bijdragen? Ook al lijkt het klein, in de beleving van de kwetsbare mens kan het iets heel wezenlijks zijn.
Lieve medewerkers, vrijwilligers, koester het halfvolle glas. Heb je naasten lief, zie dat je prachtig werk verricht en kijk met compassie naar de wereld om je heen.
Fijne feestdagen en een hoopvol 2025!
Chantal Beks, Raad van Bestuur

Feestdagen

Een vrolijke wens van onze eigen teams
Een greep uit de nieuwe teamkerstkaarten.
Goederenactie
Nieuw Tamarinde en Rosendael helpen Suriname met Careyn materialen
‘De mensen zo blij maken,
geeft me veel voldoening’
‘De mensen zo blij maken,
geeft me veel voldoening’

Diana Leune-Franklin, kwaliteitsverpleegkundige bij zorgcentrum Nieuw Tamarinde, slaat een brug tussen duurzaamheid en hulpverlening. Met haar recente inzamelactie zorgde ze ervoor dat afgeschreven materialen van Careyn een nieuw doel kregen: ‘Ik zag dat er veel werd weggegooid of naar ijzerboeren ging. Financieel zijn ze misschien afgeschreven, maar in Suriname zijn ze dringend nodig en kunnen ze nog uitstekend worden gebruikt. Ook hebben we via collega’s materialen geschonken aan Marokko en Ghana.”
Oude bedden, nieuwe kansen
Het is opvallend hoeveel bruikbaar materiaal wordt weggegooid. Diana geeft een voorbeeld: ‘Mensen uit de wijk brengen vaak incontinentiemateriaal dat ze over hebben naar de apotheek. Die neemt het wel aan, maar mag het niet opnieuw inzetten. Maar wij kunnen ze wel sturen naar landen die het goed kunnen gebruiken.’ Met haar acties wil Diana collega’s bewust maken van de mogelijkheden: ‘Elk jaar krijgen we bijvoorbeeld nieuwe bedden. De oude kunnen we laten vernietigen, maar ze zijn gewoon nog goed en kunnen opgestuurd worden naar landen waar een tekort aan bedden is.’
Inspireren tot duurzaamheid
Dankzij haar samenwerking met Stichting Vrienden van Suriname (SVS) heeft Diana een container vol hulpgoederen naar district Nickerie gestuurd. Voor het Mungra Medisch Centrum werden onder andere 24 bedden, vier droogkasten en dozen met disposable kleding geleverd.
Oproep aan collega’s
Diana’s inzet voor hergebruik stopt hier niet, ze blijft doorgaan met inzamelen en hoopt dat haar collega’s dat ook doen: ‘Waarom weggooien als je er zoveel mensen blij mee kunt maken?’

Careyn Publicatie
Margreet Meijer, auteur Careyn uitgave ‘Achter de Voordeur’
Een beetje humor haalt de cliënt uit de slachtofferrol
Een beetje humor haalt de cliënt uit de slachtofferrol
Wat maak je allemaal mee in 30 jaar als wijkverpleegkundige? Een hele hoop! Margreet: ‘Ik kwam in zoveel situaties terecht waarvan ik dacht: dit is net een film, dit wil ik vasthouden. Filmen is niet mogelijk, maar schrijven wel.’
Een aantal van haar praktijkverhalen zijn in de afgelopen jaren in Flits verschenen. Nu is er het boek ‘Achter de voordeur’. Daarmee wil Margreet laten zien wat het werk écht inhoudt: ‘Veel mensen denken dat je alleen mensen doucht of wonden verzorgt, en dat dat het dan is. Maar dan begint het pas.’ Ook hoopt ze bij te dragen aan een positiever imago van de zorg: ‘Ja, het kan zwaar zijn, maar het is ook prachtig. Als er al één iemand na het lezen denkt: ik zou wel (wijk)verpleegkundige of verzorgende willen worden, dan ben ik al heel blij.’

Aids-pandemie
Margreet wist al op jonge leeftijd dat ze de zorg in wilde: ‘Ik was een echt zorgmeisje, altijd met poppen bezig, ziekenhuisje spelen.’ Na haar opleiding werkte ze eerst in het ziekenhuis, wat ze de mooiste plek op aarde vond. Toch voelde ze na tien jaar dat ze iets anders wilde: ‘Ik wilde naar buiten.’
Ze werd wijkverpleegkundige in 1989 en haar allereerste cliënt was een aidspatiënt, nog midden in de aids-epidemie: ‘Dat was heel heftig. Hij was een leeftijdsgenoot, en in die tijd was het nog steeds zoeken naar methoden om aids-patiënten thuis te verplegen. Ik weet nog hoe de huishoudelijke hulp, die hij met veel moeite kreeg, alle kopjes met chloor afwaste… Dat kun je je nu niet meer voorstellen.’
Bizarre situaties
Als wijkverpleegkundige maakte Margreet nog meer lastige situaties mee. Zo kan de familie het heel moeilijk maken: ‘Ik had een keer een man die op sterven lag en voor die nacht geen nachtzorg kon krijgen. De dochter werd boos: ‘Verwacht u nu van mij dat ik de hele nacht bij mijn vader ga zitten? Waardeloze organisatie!’ Wat bleek: ze was vooral boos, omdat ze de hele nacht in een wifiloos huis moest zitten. Dat soort bizarre dingen maak je ook mee.’
Resultaat zien
Maar het is zeker niet alleen kommer en kwel. Margreet vond het heerlijk dat ze meteen resultaat had van haar werk: ‘Ik genoot ervan dat ik meteen resultaat zag. Op maandagochtend na een intensieve verpleging van een cliënt kon ik echt denken: het leven is goed. Wie heeft dat nou op maandagochtend?’
Ze is het dan ook niet eens met het beeld dat het alleen maar hard werken is in de zorg: ‘Het is het gedoe erom heen. Het gaat erom dat de dingen goed geregeld zijn. Ik heb de zorg zien veranderen op állerlei gebieden maar wat blijft zijn mensen die ziek zijn en worden. Het contact tussen cliënt en zorgverlener is uiteindelijk het belangrijkste.’

Humor en verbinding
Toch vindt Margreet dat de motivatie om mensen te helpen niet de enige drijfveer mag zijn: ‘We doen dit werk niet voor de dankbaarheid. Mensen mankeren iets, en jij komt om dat draaglijker te maken.’ Ze waarschuwt dat een motivatie puur gericht op helpen, cliënten onbedoeld in een slachtofferrol kan duwen. Humor is een goede tegenhanger: ‘Humor in de zorg is fijn voor iedereen, ook voor de cliënt. En soms moet je gewoon even gaan zitten en vragen: wat is hier nu écht aan de hand? Dat levert veel op.’
Warm gevoel
Margreet kijkt met een warm gevoel terug op haar loopbaan: ‘Werken in de zorg was allesbehalve saai. Ik heb prachtige mensen ontmoet en bijzondere dingen meegemaakt.’ Met haar boek hoopt ze anderen te inspireren hetzelfde te doen.
Hospice Utrecht
‘We voegen leven toe aan de dagen’
Werken bij een hospice, dat moet wel heel zwaar zijn toch? Elviera Steenbergen, die werkt als verpleegkundige bij de stadshospice Utrecht, ziet het anders: ‘Het leed wat hier is, is niet van mij. We zijn betrokken, maar weten ook dat we het echt bij de mensen moeten laten.’

Als verpleegkundige heeft Elviera Steenbergen een bijzondere rol, vindt ze: ‘Je bent slechts een toeschouwer die mag helpen, het is heel bijzonder. Vaak wordt de kring rondom de gast kleiner, de gast trekt zich letterlijk steeds meer terug. Toch mogen mijn collega’s en ik erbij zijn.’
Leven
Naast het bieden van verpleegkundige zorg coördineert Elviera ook het medische proces in samenwerking met artsen en vrijwilligers: ‘Ons doel is om de gast zo comfortabel mogelijk te maken. Niet alleen fysiek, maar ook emotioneel. Daarom werken we bijvoorbeeld samen met een geestelijk verzorger die helpt met existentiële vragen.’ Hoewel mensen een hospice vaak met de dood associëren, draait het volgens Elviera juist om leven: ‘We zeggen vaak: we voegen geen dagen aan het leven, maar leven toe aan de dagen. Het kan hier echt gezellig zijn. Het huis leeft, er wordt gelachen, er is warmte.’
Een warme kerst
Een van die warme momenten is tijdens kerst: ‘We kleden het gebouw mooi aan met kerstkransen en kerstboompjes op de kamers. Tijdens de kerstmaaltijd koken we extra lekker en kunnen naasten gezellig mee-eten.’ In de tuin zingt een koor kerstliederen voor de gasten. En ook de familie van gasten die jaren geleden zijn overleden, denken nog aan het hospice: ‘Die komen elk jaar een kerststuk brengen, dat is heel lief.’
Rituelen geven betekenis
Rituelen zijn belangrijk in de hospice, vooral rondom het afscheid. Zodra een gast overlijdt, wordt er een kaars gebrand en op een gegeven moment vindt de uitdraging plaats: ‘Alle werknemers, vrijwilligers en naasten verzamelen zich dan rond de kist. Een vrijwilliger zegt een paar woorden over de gast.
We leggen een speciale deken over de kist en begeleiden de gast naar de rouwauto. Het wordt door de naasten als heel warm ervaren en voor ons ook: we laten met een warme hand de gast gaan.’
Een baan vol betekenis en uitdaging
Het leukste aan haar werk vindt Elviera dat het nooit hetzelfde is: ‘Bovendien krijg je echt de kans om zelf mee te denken in het proces.’ Naast Elviera is er momenteel ruimte voor een andere verpleegkundige bij de stadshospice. Het is een baan die echt voor je gemaakt moet zijn, vindt ze: ‘Natuurlijk moet je affiniteit hebben met het palliatieve gedeelte en de begeleiding in de stervensfase.’ Ook veerkrachtigheid en goed kunnen samenwerken is belangrijk: ‘Je moet er wel staan en ervaring hebben, weten wie je bent. Wat deze baan bijzonder maakt, is dat alles op maat is voor de geast. Er kan en mag hier heel veel.’
Iets voor jou?
Ben jij een verpleegkundige die klaar is voor deze unieke en waardevolle uitdaging? Het team van de stadshospice Utrecht verwelkomt je graag. Kijk voor een baan van 24-28 uur.
Efficiënte zorg
zorgplanbespreking terug naar één keer per jaar
Minder zorgplanbesprekingen,
meer tijd voor passende zorg
Minder zorgplan-besprekingen,
meer tijd voor passende zorg
Hoe kunnen we de zorg efficiënter maken? Een belangrijke stap vanaf 1 januari 2025 is het terugbrengen van het aantal zorgplanbesprekingen van twee keer per jaar naar één keer.
We gingen langs bij onze collega’s om te kijken hoe deze verandering in de praktijk zal werken. Ze geven aan dat deze aanpassing niet alleen tijd bespaart, maar ook bijdraagt aan betere samenwerking, meer rust voor cliënten en passende zorg op het juiste moment.
Het verminderen van administratieve lasten voor zorgprofessionals past bij de pijlers die we voor Careyn hebben: het anders organiseren van ons werk, zodat we effectiever zijn.
Esther de Heer-Dijkhuizen, specialist ouderengeneeskunde:
Gesprekken op de juiste momenten
Volgens Esther de Heer-Dijkhuizen (specialist ouderengeneeskunde, Weddesteyn) geeft deze verandering zorgverleners meer flexibiliteit: ‘Ik kan gesprekken voeren wanneer dat nodig is, bijvoorbeeld bij een veranderende situatie of op verzoek van de familie. Hierdoor kunnen we betere, op maat gemaakte zorg leveren en meer focussen op het welbevinden van de cliënt, in plaats van afvinklijsten.’
Martine Wetter, specialist ouderengeneeskunde:
Beter voorbereid
Martine Wetter (specialist ouderengeneeskunde, Hart van Groenewoud, Hart van Zuidland, Bernissesteijn en Zes Rozen), onderstreept de voordelen van minder vaste zorgplanbesprekingen: ‘Voor stabiele bewoners gingen deze gesprekken vaak over details zoals de was of schoonmaak, terwijl de zorgvraag nauwelijks veranderde. Door alleen op indicatie overleg te voeren, werken we efficiënter en zijn we beter voorbereid op de groeiende zorgvraag.’
Danielle Lommers, specialist ouderengeneeskunde:
Aansluiten bij onze visie
Danielle Lommers (specialist ouderengeneeskunde, Advies- en behandelcentrum Utrecht Stad) benadrukt dat deze aanpak aansluit bij de visie van passende zorg. ‘Multidisciplinaire besprekingen kunnen nu plaatsvinden op de momenten die er echt toe doen. Voor stabiele cliënten is dit niet meer nodig, en dat geeft zowel hen als ons meer rust en ruimte.’
Geja Lohman – de Jong en Jet Verschoor, managers en verpleegkundigen:
Vereenvoudigd proces
Ook voor managers en verpleegkundigen zoals Geja Lohman – de Jong en Jet Verschoor is dit een positieve ontwikkeling: ‘Het plannen van zorgplanbesprekingen is een logistieke uitdaging, met voortdurend veranderende agenda’s en personeelswisselingen. Door dit proces te vereenvoudigen, kunnen we ons meer richten op directe zorg en blijven stabiele cliënten gevrijwaard van onnodige evaluaties.’
Kort nieuws
Kerstattentie 2024
Dit jaar is er gekozen voor een keuzepakket kerstattentie. Via de brievenbus krijgen medewerkers en vrijwilligers een doosje met daarin de code om zelf een cadeau uit te kiezen in de Careyn online kerstshop.
Er is van alles te kiezen. Wil je voor duurzaam gaan, voor comfort in huis, samen genieten of kies je voor een goed doel, het kan allemaal dit jaar.
Wanneer deze Flits uitkomt zijn de keuzepakket kerstdoosjes al bij jullie in de brievenbus gevallen en zijn de eerste keuzes al gemaakt door velen van jullie.
Heb je geen kerstdoosje met kaart en code ontvangen?
Mail naar Careyn servicebureau je naam met volledig huisadres, dan kijken we het voor je na en lossen het op. ServiceBureau@careyn.nl
Vragen over verzending / levering & over het product zelf
Bel of mail naar de klantenservice van James keuzecadeau
0182 – 670 670 tijdens kantooruren
Mail: klantenservice@jamescadeaus.nl
Hele fijne kerst gewenst
Kerst in stadshospice Utrecht
Ook in stadshospice Utrecht krijgt kerst veel aandacht. Het gebouw wordt aangekleed met kerstkransen en kerstboompjes op de kamers. Naasten kunnen gezellig mee-eten met de extra-lekkere kerstmaaltijd. En in de tuin zingt een Dickens koor kerstliederen voor de gasten.
SCHENKING MONUTA WEBER
Waakmand voor Maria-Oord
Ter afsluiting van de Week van de Palliatieve Zorg ontving Zorgcentrum Careyn Maria-Oord in Vinkeveen een waakmand van Monuta Weber. Een waakmand is een mand die is gevuld met attributen ter ondersteuning van naasten, die waken bij iemand die stervende is. De waakmand die Jolanda Weber overhandigde bevatte onder andere een JBL-speaker, een koptelefoon, een gedichtenbundel, een warme plaid en kleurboeken voor jong en oud.
Jolanda Weber van Monuta Weber: “Het is heel belangrijk dat we naar elkaar en onze omgeving omkijken. Wij doen er alles aan om mensen te helpen om op een goede manier afscheid te nemen van het leven en van elkaar. In dit kader was het voor mij heel speciaal dat ik tijdens de Week van de Palliatieve Zorg een klinische les over de laatste zorg mocht geven aan de medewerkers van Careyn Maria-Oord. Zij ontvingen na afloop allemaal een certificaat. Daarnaast vond ik het fijn om als lokale ondernemer een gebaar te maken door een aantal waakmanden te schenken aan Maria-Oord.”
Nadine Brockhoff van Zorgcentrum Maria-Oord, nam de waakmand dankbaar in ontvangst: “Bij iemand waken is erg intens. De items in de waakmand bieden steun, omdat ze praktisch zijn, of zorgen voor afleiding als dat gewenst is. Door de mand een vaste plek te geven is hij altijd beschikbaar en kan hij op een natuurlijke manier in gebruik worden genomen op het moment dat familie of naasten daar behoefte aan hebben.”

Jolanda Weber van Monuta Weber (r) overhandigt waakmand aan Nadine Brockhoff (l). Foto ©Monuta
Prijs voor Careyn duurzaamheidsverslag
De zorg voor mens, maar ook milieu zit bij de medewerkers van Careyn in het DNA. Niet vreemd dus dat Irene Straatsburg (programma manager verduurzaming) en Michel Ko (afd. Communicatie) extra aandacht hebben besteed aan het duurzaamheidsverslag over het jaar 2023. Het verslag werd ingezonden naar het Milieu Platform Zorgsector (MPZ), om mee te dingen naar de prijs voor beste duurzaamheidsverslag.
Samen met Amphia ziekenhuis is ons verslag nu verkozen tot meest inspirerende en informatieve verslag.
Daar zijn we natuurlijk erg trots op. De prijs is uitgereikt op de MPZ ledendag, donderdag 21 november in Utrecht. Van harte gefeliciteerd!

Afscheid voorzitter regie-PAR
Wij hebben als regie-PAR op 5 december officieel afscheid genomen van Marcel Wagenaar als voorzitter van de regie-PAR. Met dank kijken wij terug op zijn inzet die ervoor heeft gezorgd dat zeggenschap voor zorgprofessionals steeds normaler wordt! Hij gaat verder binnen Careyn als trainee manager. En wensen hem hierbij veel succes!
Bekijk de video met zijn afscheidsinterview!
Blankburg wint GOUD!
We zijn blij dat er binnen Careyn verpleegkundigen, verzorgenden en begeleiders de tijd hebben genomen om de monitor ‘Zeggenschap in de zorg’ in te vullen. Zorgteam Blankenburg was als eerste over de magische grens van 35%. In totaal hebben 59% van de collega’s van dit team de monitor ingevuld! Daarom voor hen de zeggenschaps-trofee & gebak!
We zien dat we zaken rondom zeggenschap binnen Careyn kunnen verbeteren. Hier gaan we samen met de Raad van Bestuur acties op uitzetten. We zijn ook al gestart met de oprichting van een vakgroepenstructuur met de LAZ subsidie (Landelijk Actieplan Zeggenschap). We hebben onze Careyn collega’s hierin keihard nodig. Als collega kun je je opgeven als sPAR-lid zodat we met jouw input kunnen bouwen aan professionele zeggenschap! Doe jij ook mee? Mail ons: par.careyn@careyn.nl