

01 NIEUW JASJE
Flits ziet er anders uit
02 JAARVERSLAG
Trots op deze prachtige organisatie
03 BUDGETCOACH
Geldzaken op orde
04 SERVICE BUREAU
Geeft antwoord op jouw vragen
05 BEURSPAKKET
Zo presenteer je Careyn!
06 ZORGEN IS TOPSPORT
Zorg goed voor jezelf
07 VOORAANKONDIGING
Medewerkersraadpleging komt er aan!
Nieuw jasje

Deze Flits ziet er anders uit dan je gewend bent.
Vooral het bladeren werkt iets anders, het wordt meer scrollen. Dat komt omdat we de Flits vanaf nu technisch gezien anders produceren (met een duur woord als ‘One Page Webdesign).
Klein voordeel voor jou is dat de inhoud bovenin je scherm zichtbaar blijft. Handig is ook dat je makkelijker bij het archief met oude edities kunt. Je ziet nu al een aantal vorige edities staan. Binnenkort vullen we dit verder aan.
Belangrijker is echter dat we met de nieuwe techniek de kosten beter beheersbaar houden. Flits wordt toekomstbestendig!
Jaarverslag



“Trots dat wij aan deze prachtige
organisatie leiding mogen geven”
Raad van bestuur



Midden in vakantietijd is ons jaarverslag over 2020 verschenen. Het is een inhoudelijk verslag over ontwikkelingen in districten en afdelingen en thema’s als kwaliteit, innovatie en duurzaamheid. Prettig leesbaar en met veel illustraties en foto’s.
Het bevat ook een bijzonder voorwoord van de Raad van Bestuur, een invoelend bericht over wat corona vorig jaar heeft betekend voor iedereen die
betrokken is bij onze organisatie: cliënten, bewoners en hun familie, onze medewerkers in de zorg en medewerkers in de ondersteuning die grotendeels vanuit thuis moesten werken.
Het jaarverslag vind je op onze website.
Mocht je het jaarverslag zelf niet gaan lezen, lees dan hier wel het mooie voorwoord.
voorwoord jaarverslag 2020
“Onze bewoners en onze medewerkers werden intens geconfronteerd met de ziekte en met de gevolgen ervan. Er was veel verdriet, angst en verwarring bij bewoners. Boosheid soms ook. Datzelfde gold voor familie en naasten. Het ongewone, het onvoorspelbare, het ongrijpbare en het soms onvoelbare karakter van deze pandemie en van sommige maatregelen maakte veel emoties los. Dat gold welhaast nog meer voor onze medewerkers in onze huizen en in de thuiszorg. Zij werden als eerste geconfronteerd met de, soms heftige, emoties van bewoners en familie. Maar daarbovenop hadden zij ook nog eens hun eigen vragen, angsten en onzekerheden. En ook zij waren af en toe, heel begrijpelijk, boos. En ze werden zelf ziek, zagen collega’s uitvallen en ziek worden, werden geconfronteerd met ziekte en verdriet in hun privé situatie. Immers zij zijn allemaal ook ouder, partner, kind etc. Dat kan te veel worden. Vrij nemen kan niet (gemakkelijk), rustmomentjes zijn er te weinig. Het is continu werken op volle kracht.
Dankzij de inzet en de kracht van zovelen slaagden wij erin om de zorg aan onze bewoners en cliënten te blijven geven. Om hen te troosten en moed in te praten. Om er in deze moeilijke tijden voor elkaar te zijn en elkaar op te vangen. En ook nog eens te zorgen voor een nog sterkere, weerbare en duurzaam gezonde organisatie. Daar past geen gewoon voorwoord bij. Daar past stilte en diep respect.
Wij zijn al onze collega’s zeer dankbaar voor de topprestatie die wij met z’n allen hebben geleverd. Dat geldt uiteraard ook voor alle vrijwilligers, die zich bleven inzetten om voor onze bewoners en cliënten het onderste uit de kan te halen.
Wij zijn trots dat Careyn zich van zijn allersterkste kant heeft laten zien. En wij zijn trots dat wij aan deze prachtige organisatie leiding mogen geven.
Heel, heel veel dank allemaal.”
Raad van Bestuur
Marco Meerdink & Ronald Thijs
BUDGETCOACH
Geldzaken

Vanaf 1 augustus werken we met een nieuwe budgetcoach: Yvonne Sanli. Zij neemt deze taak over van Ivonne Kirschbaum, die met pensioen gaat.
Yvonne Sanli gaat je vanaf nu helpen om zicht te krijgen op je financiën of om deze weer op orde te krijgen in allerlei situaties:
- Echtscheiding of verlies van een partner;
- Schulden en loonbeslagen;
- Vraagstukken of minder werken haalbaar is;
- Vraagstukken of er recht is op bepaalde toeslagen;
- Omgaan met je budget als dit wijzigt;
- Orde krijgen in de financiële administratie.
Je kunt dus met allerlei vragen op financieel vlak bij Yvonne Sanli terecht, niet alleen bij schulden.
Heb je behoefte aan advies of hulp op financieel gebied?
Dan kun je je aanmelden via www.budgetcoachvoorjou.nl. Yvonne zal tijdens het eerste gesprek vragen naar je wensen en je doelstelling en welke schulden er eventueel zijn. Zij maakt een inschatting of en hoe zij kan helpen. Daarna plannen jullie een vervolgafspraak, telefonisch of bij je thuis.
Budgetcoach is gratis en respecteert je privacy
De budgetcoach wordt betaald door Careyn, dus kost jou helemaal niets!
De gesprekken zijn volledig vertrouwelijk en er zal dus geen informatie naar Careyn of je leidinggevende gaan. Alles wat besproken wordt blijft tussen jou en Yvonne.
Servicebureau


De vijf collega’s van ons Service Bureau geven zo goed mogelijk antwoord op alle vragen binnen de organisatie. Zij staan iedere werkdag klaar voor al jullie telefoontjes en mails. Vaak krijg je direct antwoord, soms moet het Service Bureau eerst wat uitzoeken of moet de vraag door naar een expert en volgt het antwoord iets later. Het Service Bureau werkt met veel plezier om jou weer een stap verder te helpen.
“Mijn wachtwoord voor de Careyn PC doet het niet meer. Wat nu?”
“Je kunt via de website wachtwoord.careyn.nl zelf een nieuw wachtwoord instellen voor je Careyn account.
Typ het webadres wachtwoord.careyn.nl in de adresbalk van een internetpagina. Je hoeft dus niet ingelogd te zijn om naar deze website te gaan. Dit kun je ook op je smartphone of een tablet doen.”
Groetjes, Petra Presser
Heb jij een vraag?
Stel ‘m aan het Service Bureau

Tip
Kijk voor het laatste nieuws op CareynPlein
Of ga naar Mijn Topdesk voor je vragen en verzoeken
NIEUW BEURSPAKKET
Zo presenteer je Careyn
Op informatiemarkt, open huis of Braderie
Beurspakket voor je evenement
Gaat je team deelnemen aan een informatiemarkt, Open huis, Braderie of ander evenement? Dan kun je gebruik maken van ons beurspakket.
Dit is nu vernieuwd met ander beeld en met onze nieuwe slogan ‘Samen nabij’.
Gebruik het pakket om je marktkraam of info-tafels aan te kleden en daarop je informatiemateriaal te presenteren. Met ons beurspakket kun je allerlei opstellingen creëren. Het nieuwe pakket komt beschikbaar in al onze districten.
Bestellen?
Neem contact op met je regio-secretariaat. Tip: doe dat ruim op tijd. Je ontvangt het totale pakket, zo kun je ook ter plaatse nog bekijken wat je wel en niet kunt of wilt opstellen.
Inhoud Careyn beurspakket
- Wanddoek (achterdoek voor marktkraam) – bxh 200×150 cm
- Optrekscherm – bxh 85×200 cm
- Optrekscherm personeelswerving – bxh 85×200 cm
- Tafeldoek – bxh 200×150 cm
Careyn succesvol presenteren
Je marktkraam of info-tafel kleed je verder aan met allerlei informatiemateriaal en weggevertjes, zoals Careyn pennen. En het allerbelangrijkste: zorg dat jij ook persoonlijk goed voorbereid op stap gaat. We hebben voor jou een aantal tips op een rij gezet over effectief contact leggen met bezoekers.
Meer hierover vind je in onze Toolkit Communicatie.
Zorgen is topsport
Zorgen is topsport

“Wisselende diensten, onregelmatigheid, snel eten, te weinig slapen en altijd klaar staan. Geen wonder dat de vermoeidheid wel eens toe kan slaan.”
In de komende Week van het Werkgeluk, 20-26 september, gaan we stilstaan bij goed zorgen voor jezelf. Zorgen is immers topsport en dat weet jij als geen ander: wisselende diensten, onregelmatigheid, snel eten, te weinig slapen en altijd klaar staan. Geen wonder dat de vermoeidheid wel eens toe kan slaan: Zorgen is Topsport.
Gelukkig zijn er mogelijkheden om zo goed mogelijk om te gaan met onregelmatigheid en drukte, denk bijvoorbeeld aan de positieve invloed van voeding en slaap.
Aan welke knop kun jij draaien om zo gezond en gelukkig mogelijk je werk te kunnen doen?
Zorgen voor jezelf, met Elly Kaldenberg
Careyn organiseert voor jullie een 4-weeks online programma waarmee je aan de slag gaat met zorgen voor jezelf, gegeven door Elly Kaldenberg, expert op het vlak van gezondheid.
- Gedurende 4 weken is er elke maandag een webinar waarin we onder andere ingaan op de biologische klok, slapen, eten, onregelmatige diensten, powernaps, geeuwhonger en snacktrek.
- Elke week ontvang je een werkboekje met informatie en een weekopdracht. Zo krijg je zelf de leiding over je regelmaat.
- Ook voor medewerkers in indirecte functies die niet in onregelmatige diensten werken zal het zeker interessant zijn!
Webinar op 4 maandagen
Het eerste webinar vindt plaats in de Week van het Werkgeluk zelf, op maandag 20 september. De daaropvolgende data zijn 27 september, 4 oktober en 11 oktober. Het webinar is ’s avonds vanaf 19.30 uur en zal ongeveer 3 kwartier duren (dus in totaal 3 uur). De webinars vinden plaats in eigen tijd. Het is de bedoeling dat je bij alle vier de webinars aansluit om het hele programma goed te kunnen volgen.
Meld je aan vóór 12 september
Enthousiast geworden en wil je graag meedoen? Meld je dan vóór 12 september 2021 aan via het Leerportaal in Visma. Je kunt de workshop vinden in de Catalogus (in het menu aan de linkerkant. Vervolgens zoek je op Zorgen is Topsport, druk op enter en je kunt inschrijven. Voorafgaand aan elk webinar ontvang je een link naar de MS Teams omgeving waarin het webinar plaatsvindt.

Elly Kaldenberg – Diëtist/voedingskundige, initiatiefnemer van SanAvis (visie op voeding voor bedrijf en medewerkers) en betrokken bij Gezond de klok rond van SABIC, een gezondheidsprogramma dat focust op het bioritme en gezond eten, ook in de nacht.
Medewerkersraadpleging
Doe mee!
Voor jouw geluk en een nóg beter team
Careyn vindt jouw mening belangrijk!
Je ontvangt tussen 1 en 9 september een e-mail voor deelname aan een Medewerkersraadpleging (Mera). In deze e-mail staat een link naar een vragenlijst waarmee je je mening over werkgever Careyn kunt geven. De vragenlijst bevat 13 gesloten vragen en 1 open vraag. Het invullen hiervan kost slechts enkele minuten van je tijd.
Deelnemers pilot DWO/NWN
Werk jij in een regio van DWO/NWN en heb je in april meegedaan met de Mera pilot? Dan is jouw mening verwerkt en hoef je niet meer mee te doen.
Waarom een medewerkersraadpleging?
Careyn wil continu verbeteren en daarom is jouw mening als medewerker belangrijk.
Wat gebeurt er met de resultaten?
De resultaten zijn anoniem. Je naam wordt nergens genoemd. Zorg ervoor dat je bij het invullen van de open vraag geen verwijzingen naar jezelf, je locatie of functie of naar andere personen noteert. Zo blijft de anonimiteit voor iedereen verzekerd.
Careyn gebruikt de resultaten om verbeteringen door te voeren. De resultaten worden nadrukkelijk niet gebruikt voor beoordelingsdoeleinden.
De medewerkersraadpleging wordt door Careyn zelf uitgevoerd. We maken daarbij gebruik van een applicatie van het bureau QDNA. Na sluitingsdatum van de raadpleging zullen de resultaten met het team worden besproken. Je ontvangt hier bericht over van je manager.
Wij stellen het erg op prijs als je de vragenlijst vóór 25 september 2021 wilt invullen. Met jouw input kunnen we blijven verbeteren!
Alvast hartelijk dankt voor je medewerking.
Met vriendelijke groet,
Directeuren Careyn


“Geven we binnen Careyn alle ruimte aan talent? Careyn wil graag zorgen dat onze medewerkers ook op hun werk ‘leefplezier’ ervaren. Laat je mening horen!”
Anja Jonkers
districtsdirecteur UW
“Wat heb je nodig dat je bij ons thuisvoelt? En laat vooral ook weten wat jij daar voor nodig hebt!, Kortom geef je mening!”
Rogier van Dijk
districtsdirecteur US


“Jouw mening telt”
Arjo Hoogwerf
districtsdirecteur ZHE
“Heel goed dat we nu ook via deze raadpleging de meningen en ideeën van medewerkers ophalen en dat we die ideeën gebruiken om Careyn samen verder te ontwikkelen. Samen werkt ’t beter!”
Marjolein van Bommel,
districtsdirecteur DWO-NWN


“Een goede werksfeer creëren we samen. Maak tijd vrij en draag zo je steentje bij!”
Janet de Vries &
Diederik Taselaar
directeuren bedrijfsbureau
