Doe mee aan de Valentijnsactie!

Stoelzitter, doe je even mee?

Chanelva vertelt over het Service Bureau

Beestenboel

Ons kerstpakket… en, beviel het?

Jaargids CareynPlus en meer

Blij met je team? Wij helpen je!

Stoelyoga

Hé, stoelzitter, doe je even mee?

Hé, stoelzitter, doe je even mee?

Voor velen van ons geldt: We zitten veel te veel, en van die dagelijkse uurtjes op een bureaustoel wordt ons lijf ook niet bepaald blij. Maar is dat niet gek stoelyoga? Welnee, je zult je er beter door gaan voelen en meer soepelheid in je lichaam ervaren. Alle voordelen van stoelyoga op een rij:

  • Goed voor lichaam en geest
  • Toegankelijk voor iedereen
  • Momentje van stilte zorgt voor nieuwe energie en creativiteit
  • Voorkomt erger (lichamelijke klachten door een verkeerde werkhouding)
  • Effect vergelijkbaar met een powernap (20 minuutjes)

Klik op de video en start meteen met je oefeningen! Bewaar de link om opnieuw te bekijken. Zo maak je je de stoelyoga goed eigen.

Denk bijvoorbeeld aan hulp van HeyCoach, Budgetcoach of Vertrouwenspersoon. En verder ook aan een bedrijfsfysio, een psycholoog, een mantelzorgondersteuner, een coach, trainingen en workshops (bijv. voor werkende vrouwen in de overgang), pensioen informatie… 

Careyn werkt hiertoe samen met geselecteerde partners. Deze zijn voor jou toegankelijk veelal zonder tussenkomst van leidinggevende of Arbodienst. Soms zal er eerst een medisch advies aangevraagd moeten worden. 

Ga naar het platform

Wat doe jij nou?

Hoe ziet je werk en werkplek er uit? 

Ik werk in februari hier nu een jaar, en het bevalt me erg goed. Ik help collega’s zo goed mogelijk met hun vragen. Het werk is leuk en afwisselend en wat ook fijn is, dat ik ook vanuit huis kan werken. Thuis heb ik mijn eigen ‘kantoor’. Ik heb één van de kamers ingericht tot thuiskantoor en daar werk ik 2 dagen in de week met heel veel plezier. Ik heb een zoontje Jayvion als ik werk dan is hij op de kinderopvang of bij zijn Oma. 

Thuiskantoor van Chanelva

Vertel eens, hoe start jij van huis op? 

Als ik thuiswerk heb ik natuurlijk de mogelijkheid om iets later mijn dag te starten, omdat ik geen reistijd heb. Ik start de dag met een grote kop brandnetel/groene thee. De rest van de dag drink ik water of thee. Ik houd niet van koffie.
We starten elke dag met de dagopening daarin kijken we naar eventuele bijzonderheden en we verdelen de taken en de pauzes. Op kantoor werken we met z’n tweeën en is er persoonlijk contact.

Chanelva en collega’s: v.l.n.r. Sevgi Alabas, Karin Ruigrok,
Chanelva van Rhemen, Ilse Buijsrogge, Petra Presser 

Welke vragen krijg je zoal en hoe sluit jij tevreden je dag af? 

We krijgen echt een grote variatie aan vragen, je hebt bijvoorbeeld midden in de maand veel meer vragen over de verlofkaarten en eind van de maand over de salarisstroken. 
Het is handig als wij weten wat er gaat spelen zodat we vragen voor kunnen zijn en we verzamelen zoveel mogelijk standaard vraag- en antwoorden zodat wij snel kunnen antwoorden. In februari en september komen er nieuwe stagiaires en leerlingen in dienst, een piekmomentje voor ons om hen te helpen wegwijs te raken in Careynland. 
En vorig jaar hadden we impactvolle projecten zoals, 1ECD, medicatiecontrole app, project wego, daar krijgen we ook nu nog vragen over. Maar aan het einde van mijn werkdag sluit ik tevreden af als de mailbox (bijna) leeg is en er maximaal 6 a 7 meldingen onbehandeld zijn. 

TIP van Chanelva: Gebruik het ABC! 

Om informatie te vinden gebruiken wij het Careynplein, daar vind je het ABC waarmee je eenvoudig informatie kunt vinden op veel voorkomende vragen.

We zijn bezig met een kennisbank in Topdesk, die kun je al wel inzien maar is nog niet helemaal klaar. Je doet dan het volgende: Mijn Topdesk openen >> dan zie je een zoekbalk. Als je daar iets intypt wordt er automatisch gezocht in de kennisbank.

Kunnen we jullie blijven bellen voor hulp en vragen?

Zeker! Wij staan jullie graag te woord tijdens onze openingstijden: 
maandag t/m vrijdag: 08:00-16:30 uur
T 088 – 1239900  
E servicebureau@careyn.nl

Praktijkverhaal

Beestenboel

Beestenboel

Praktijkverhaal van Margreet Meijer, Wijkverpleegkundige

Die ochtend zou ik naar een nieuwe cliënt gaan. Mijn collega had de intake gedaan en was daarna enthousiast naar mij toe gekomen. De man was net ontslagen uit het ziekenhuis na een grote operatie en het ging nog niet zo lekker. Hij wilde toch naar huis want hij miste zijn dieren zo. Mijn collega vertelde: “Ze hebben een heel leuk hondje, zo’n klein keffertje en een papegaai, een geweldig beest, die praat joh! En oh ja, als ze de voordeur niet open doen dan mag je omlopen en door de tuindeur naar binnen gaan. Ik weet niet waarom, maar dat hebben ze eigenlijk liever, dat doet iedereen”.

Ik belde in de vroege ochtend aan en inderdaad, er deed niemand open. Ik liep om het huis heen, het was nog donker en erg vroeg en door de glazen tuindeur scheen het licht van de huiskamer. Daar zat het echtpaar rustig de krant te lezen met een kopje thee. Ik klopte op de deur en ze wenkten mij naar binnen.

In deze rustige, serene sfeer stapte ik naar binnen. Plots hoorde ik een enorme krijsende schreeuw pal bij mijn oor. Ik schrok zo verschrikkelijk dat ik struikelde en met mijn dikke jas en volle schoudertas tegen de kooi van de papegaai viel. 

Het was gelijk een enorme chaos. De papegaai was met kooi en al tegen de salontafel gevallen. Hij krijste moord en brand. Het hondje bleef onophoudelijk keffen en ik lag tegen diezelfde salontafel aan. Bij elkaar een oorverdovend lawaai van de twee geschrokken beesten. Toen ik eenmaal weer stond  zag ik de hele inhoud van de kooi op de grond liggen. Goedemorgen allemaal!

Meneer bleef gelukkig zitten, hij was natuurlijk ook geschrokken maar bleef de kalmte zelf. Mevrouw daarentegen ging gelijk aan het redderen. Door het lawaai  van de dieren maakten zo´n lawaai konden we onmogelijk met elkaar praten. Het hondje sprong tegen me op, snerpend keffend en de papegaai ging schreeuwend en briesend alle kanten op in de kooi, de veren vlogen in het rond.

Ik zette samen met de echtgenote de kooi weer rechtop en de papegaai keek me aan (echt!) En toen begon hij te vloeken, hij vloekte al het mogelijke bij elkaar en ik wist zeker dat het voor mij bedoeld was. Ik hielp met opruimen en bood het echtpaar mijn excuses aan voor de ongelukkige eerste kennismaking. Ze hadden de kooi expres bij de tuindeur gezet omdat de papegaai alarmeerde wanneer er iemand binnenkwam. Tegelijkertijd vonden zij het ook weer gênant dat de papegaai zo verschrikkelijk was gaan vloeken. Dat had de vorige eigenaar hem geleerd hoor, vertelden ze.

Maar ze hadden het zelden of nooit gehoord, tot nu! De dieren kalmeerden uiteindelijk, ik bood de zorg die nodig was en moest weer verder.Maar toen ik met jas en tas door de tuindeur naar buiten ging zei de papegaai tegen me ”Stom wijf”.Het is nooit meer echt goed gekomen tussen ons.

Margreet Meijer
Wijkverpleegkundige

Enquête Kerstpakket

ENQUÊTE

Ons kerstpakket…
en, beviel het? 

Afgelopen december heb je weer een kerstpakket mogen ontvangen. Bij de invulling daarvan hebben we rekening gehouden met jullie wensen, zoals naar voren kwam uit een eerdere enquête in februari 2023. 

Ook in de toekomst willen we het kerstpakket zoveel mogelijk blijven afstemmen op jullie wensen. Om hier achter te komen hebben we opnieuw een enquête met enkele korte vragen opgesteld. Jullie kunnen ons helpen door deze in te vullen. 

Het invullen duurt ongeveer 2 minuten.

Ga naar de Enquête

ENQUÊTE  KERSTPAKKET 2023

Belangrijkste resultaten

283 collega’s hebben de vragenlijst ingevuld.

BEZORGEN OF UITREIKEN?

87% vindt thuisbezorging op het privéadres een prima oplossing
11% heeft het pakket liever persoonlijk uitgereikt op het werk

PAST DE INHOUD BIJ MIJ?

58% eens of helemaal mee eens
26% neutraal
16% oneens of helemaal oneens

WELKE VORM SPREEKT MIJ AAN?

60% verrassingspakket (huidige vorm)
14% een enkel, luxe geschenk
26% zelf iets uitzoeken op een Careyn cadeausite

Kort nieuws

CareynPlus: bekijk de nieuwe jaargids

De jaargids 2024 van onze ledenorganisatie CareynPlus is weer uit. Dit jaar uitgebreid met een aantal nieuwe diensten, zoals het (levens)Testament, Herinneren in Beeld en Woning of Zorgkamer ontruimen.  

CareynPlus ondersteunt senioren en hun mantelzorgers bij het zelfstandig wonen en vitaal blijven. Voor jouw cliënten, maar ook voor jouzelf heeft CareynPlus een mooi aanbod.

Is jouw client al lid? En jijzelf? Er is voor elk wat wils. Neem maar eens een kijkje in de bladerbare jaargids. Hier vind je handige diensten en leuke acties en kortingen voor gezellige uitjes.

Wil je je client attenderen op CareynPlus? Dan is de wervingsfolder erg handig. Hierin staat in het kort wat de voordelen zijn van het lidmaatschap. Zowel nieuwe folders als de papieren jaargids zijn te bestellen via Proactis.

Careyn Zorgfonds maakt mogelijk:
Couplebed voor Weddesteyn 

Larissa (Evv-er en verpleegkundige i.o. 3de etage) had voor haar opleiding als verbeteronderwerp ‘Samen verbonden’: Als een zorgvrager in het verpleeghuis komt wonen en een partner heeft, dan kan het voor beiden moeilijk zijn om gescheiden te leven. Gewone dingen, zoals samen slapen zijn dan ineens niet meer gewoon. Een couplebed geeft de mogelijkheid om naasten bij elkaar te brengen. Het kan aan een regulier hoog-laagbed gezet worden. Zo ontstaat een volwaardig tweepersoons-hoog-laagbed. Samen met Larissa hebben we hiervoor een aanvraag gedaan bij het Zorgfonds van Careyn. Deze is positief beoordeeld. Veel dank daarvoor!

Jet Verschoor, kwaliteitsverpleegkundige, Weddesteyn (Woerden) 

Actie

Wegens succes geprolongeerd  

Valentijnsactie

Actie

Wegens succes geprolongeerd  

Valentijnsactie